Een onvergetelijk begin van mijn avontuur... - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ilja Noltee - WaarBenJij.nu Een onvergetelijk begin van mijn avontuur... - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ilja Noltee - WaarBenJij.nu

Een onvergetelijk begin van mijn avontuur...

Door: Ilja

Blijf op de hoogte en volg Ilja

27 Januari 2015 | Thailand, Ko Lanta

De hutjes met lage tafeltjes en kleurrijke kussentjes worden overdekt met gedroogde palmbladeren. Aan de palen hangen verschillende bijzondere schelpen en koksnoten te rammelen. Ik kijk uit over de schittering van de ondergaande zon, welke ieder moment zal verdwijnen in de Andamanse zee. Het is hier een klein paradijsje op aarde. Ik ben momenteel in Koh Lanta, een eiland ver in het zuiden van Thailand, tegen de grens van Maleisie. Morgen zal ik er met een scooter op uittrekken om de mooiste spots van het eiland te ontdekken. De eerste week zit erop, maar ondanks dat het maar een weekis, voelt het aan alsof ik al veel langer onderweg ben. Waarschijnlij doordat ik in een korte tijd al een hoop gezien en gedaan heb....

Zo begon mijn reis met een heftig afscheid op schiphol, waarbij mijn lieve familie, mijn vriendinnetjes en mijn lievie gelukkig allemaal aanwezig waren.Voor het eerst ging ik dan ook een beetje treurig het vliegtuig in, maar er wacht een avontuur op mij, een avontuur waar ik al jaren naar uit heb gekeken.

Mijn eerste vlucht gaat rechtstreeks naar Bangkok, vanwaar ik direct doorvlieg naar Krabi, in het zuiden van Thailand. Het is een deel van het land dat ik nog niet eerder heb gezien. Ik hoop dat mijn email aan het hotel goed is aangekomen en er straks een lief Thais mannetje met een bordje Miss Ilja Naughty op me staat te wachten op de airport, maar helaas.... Zoals ik al vermoedde stonden er een hele hoop Thaise mannetje met bordjes, maar niemand met mijn naam erop. Helaas, dat wordt dan maar een taxi...Na zo'n half uur rijden word ik bij een hotel afgezet. Niet mijn hotel, that's for sure. Terug weer in de taxi en uiteindelijk gelukkig toch het juiste resort gevonden. Ik meld me bij de receptie. Miss Noltee? No, we don't have a reservation with that name.... Hmmm, ik heb toch echt alles betaald via jullie eigen website en eveneens zo'n 10 mailtjes gestuurd, waarop jullie helaas niet hebben geantwoord... Als ik met de dame in kwestie meekijk in haar emailbox, zie ik al mijn mailtjes op het beeld verschijnen. Ze zijn wel allemaal gelezen, toch gek.... Uiteindelijk blijkt dat er toch nog gewoon een bungalow beschikbaar is en dat mijn betaling inderdaad goed is doorgekomen. Gelukkig maar, want dit resort ligt in de middle of nowhere van Had Yao. Dit is DE plek wanneer je absoluut niemand wilt tegenkomen. Ik raad het af. In ieder geval wel een superdeluxe kamer en dat is dan wel weer fijn voor de eerste nachtjes.

Ik besluit een berichtje te sturen naar Marleen, uit Zandvoort. Zij reist op dat moment ook door Thailand en wie weet kunnen we nog ergens afspreken. Wat een grap! Toevallig gaan we allebei dezelfde kant op en hebben we ook nog eens allebei hetzelfde hostel geboekt in Khao Lak! Dat is gezellig! Na 3 nachtjes Had Yao ga ik dan ook met plezier die kant op. Het Monkey Dive Hostel in Khao Lak is werkelijk een unieke plek, een oase van rust in het toch wel drukke en toeristische Khao Lak. Het is een van de mooiste hostels waar ik ooit heb geslapen. Zeker een aanrader! Ik ontmoet Marleen 's avonds en we gaan lekker een hapje eten. De volgende dag maken we samen een snorkeltrip naar de Similan eilanden. Deze eilandjes stonden al een tijdje op mijn planning vanwege de mooiste duikspots. Helaas gaat Marleen alweer na 1 dagje terug richting Zandvoort en besluit ik dat ik de Similan eilanden ook graag wil zien zonder die 10 boten Chinezen. Ik boek een overnachting in een tent, inclusief nog meer snorkeltijd! Het is een prachtige dag en ik heb er enorm veel zin in! Na de eerste snorkelspot voel ik me echter niet helemaal tiptop, mijn ogen zijn knalrood en ik ben duizelig. Na wat water gaat het weer en ik wil toch ook graag de tweede spot, waar vaak schildpadden gezien worden, meemaken. Dus ik besluit toch nog even mijn snorkel aan te schroeven en een plons in het water te nemen. Het is waarschijnlijk een combinatie geweest van dat en de lunch van die dag, want al op de boot, zo rond sunset had ik het te pakken. Zo ziek als een hond! En dan is in een tentje op een eiland slapen ineens niet zo heel leuk meer....Om over de meest ranzige wc's, inclusief het regelmatige bezoek van de eilandratten nog maar niet te spreken. Het was een hel van een nacht. Gelukkig had ik wel internet en kon m'n lievie me gelukkig wat moed inpraten :-) Ondanks de weinige slaap, voelde ik me de volgende dag ietsje beter. Ik besloot voorlopig niks te eten en maar eens te gaan genieten van het nu nog lege strand op eiland nummer 4 van het Similan National Park. En het was het allemaal waard. Dit beeld is een absolute magazinetopper, waar zeker geen photoshop voor nodig is. Het water is zo blauw als het blauwste zwembadwater wat je je kunt bedenken, het zand voelt als poedersuiker en maakt hetzelfde krakende geluid als wanneer je in de sneeuw stapt, alleen hier kan het met blote voetjes!

Die middag word ik weer opgehaald en staat er nog 1 snorkelplekje op het programma. Omdat ik me al ietsje beter voel, probeer ik er toch alles uit te halen en geniet dan ook van de scholen kleurrijke rainbow fishes onder me. 's Avonds ben ik terug in het Monkey Dive Hostel, samen met mijn nieuw gemaakte vrienden uit Londen, een wat ouder echtpaar waar ik veel mee gelachen heb. Ook Tarin is er weer, een Australisch meisje dat ik er eerder ontmoette. Met Tarin besluit ik een kleine bbq te houden en voornamelijk een chill avondje in te lassen. Onderuitgezakt in de zitzakken genieten we dan ook van een film met een broodje knakworst. Ik voel me steeds beter!

De volgende dag stond mijn duik op het programma, maar vanwege het ziek zijn heb ik deze gelukkig kunnen cancelen en kreeg ik al mijn geld terug. Dan maar een andere mooie duikspot in Azie zoeken!

Het was weer tijd om te gaan verkassen, ik nam afscheid van Tarin, die ik hoogstwaarschijnlijk in Australie weer zal opzoeken. 's Avonds trakteerde het Engelse echtpaar me op een etentje aan het strand, om me te bedanken voor de goede tips en de volgende dag vertrok ik naar Koh Lanta. Waar ik inmiddels in het donker keihard aan het typen ben en ondertussen geniet van een watermelon shake. Ik slaap hier in het 'where else' resort, wat een toffe plek! Het is een beetje hippie achtig en mijn bungalow is gemaakt van bamboe en palmbladeren, just steps away from the beach. Wat wil je nog meer??! Ik ben in het paradijs beland! Er mist alleen 1 iemand.... ;-)

Over een aantal dagen zal ik richting Ko Lipe gaan en vandaaruit de overtocht naar Maleisie maken. Een nieuw land, waar ik ook erg naar uitkijk! Tot gauw weer!

Liefs, Miss Elly


  • 27 Januari 2015 - 13:20

    Esther:

    Lieverd! Wat een mooi verhaal, ik snap dat je mij er graag bij had gehad. Maar ja, ik moest persé na 1 avontuur met jou, daarna mezelf settelen en kindjes maken ;-)
    Geniet ervan!! Kus!

  • 27 Januari 2015 - 13:30

    Ilja Noltee:

    Haha ja Essie, nou vertel alles maar aan Indy, dan kan ze wat reiskriebeltjes verzamelen en over een jaartje of 20 ook de hort op ;-)

  • 27 Januari 2015 - 14:18

    Louise:

    Goh Ilja wat een indrukwekkend verslag ik heb het met veel aandacht gelezen als je terug bent kun je wel een boek gaan schrijven zo fijn leest het verslag geweldig groetjesen tot het volgende verslag xx

  • 27 Januari 2015 - 14:22

    Ilja Noltee:

    Haha, dat is mijn droom Louise, schrijver, onafhankelijk! Maar ja, wie wil dat niet :-) Dank voor het compliment!

  • 27 Januari 2015 - 17:46

    Janine:

    Ik haat je nu alweer weet je dat? Haha, nee hoor ik gun het je van harte!

    Welke kant ga je straks nog meer op? Misschien heb ik nog tips. Maleisie tip: verwacht niet teveel van Taman Negara tenzij je echt een trekking van een paar dagen gaat doen is de "jungle" daar vooral op toeristen gericht met overal houten looppaden! Niet heel avontuurlijk dus. Temmengor is wel een aanrader, aan het Tasik Banding meer. Volgens mij een stuk authentieker en sfeer voller.

    Oja, als je naar KL gaat heb ik een hele lijst met tips van Elena. Drankje doen naast de Petronas towers bij Marini's 57 is zeker een must!

    Welke landen staan nog meer op de planning?

  • 27 Januari 2015 - 18:07

    Marjolein:

    Lieve Ilja, Wat een geweldige belevenissen nu al in pas 1 week!!!
    Het lijkt wel een maand zoveel mooie en grappige dingen heb je al meegemaakt.
    Leuk dat je ook zoveel mensen hebt ontmoet, en helemaal gezellig om Marleen te hebben gesproken en ook nog met haar te hebben gesnorkeld. Ben stiekem wel jaloers hoor , zou ook wel even op een van die heerlijke strandjes in een hangmatje willen luieren!!!
    Veel plezier dikke kusxx mama en CAREFUL!!

  • 27 Januari 2015 - 18:43

    Martijn Endemol:

    Hi Ilja,

    Dank je weer voor je mooie verhalen.
    Ik ga er de komende tijd weer van genieten!

    Geniet van je trip!

  • 31 Januari 2015 - 10:15

    Ingrid:

    heee Ilja, wat een geweldig / leuk / grappig / mooi verslag ik ben zeker jaloers....De foto s die je van de week stuurde waren ook al zo mooi !! Je bent nu wel heerlijk aan t genieten .....maar dat kan ook niet anders als je huisje staat op een super mooi strandje!!!! Il heel veeeel plezier xx ing.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

06-01-2015 Het is weer tijd om in het vliegtuig te stappen! Ditmaal vertrek ik voor een jaar naar het buitenland! Eerst eens een kijkje nemen in Azië om vervolgens te landen in Australië. Het wordt wederom een waanzinnig avontuur! 03-03-2014 De komende 3 maanden reis ik door Midden-Amerika! Mijn reis start in Mexico, aan de kust bij Playa del Carmen, waar ik naar school zal gaan om een beetje Spaans te leren spreken. Vervolgens maak ik een rondreis door Mexico, Guatemala, Honduras en Belize. Vanuit Mexico vlieg ik vervolgens door naar Panama waar ik een bezoek wil brengen aan de San Blas eilanden en Bocas del Toro, van daaruit vervolg ik mijn reis naar Costa Rica, waar ik 3,5 week zal rondreizen door de prachtige natuur. Om mijn reis af te sluiten vlieg ik naar Cuba, waar ik eveneens een rondreis maak.

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 13688

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 17 Januari 2016

Azië & Australie

04 Maart 2014 - 03 Juni 2014

Midden-Amerika!

Landen bezocht: