Als een echte backpacker - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ilja Noltee - WaarBenJij.nu Als een echte backpacker - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ilja Noltee - WaarBenJij.nu

Als een echte backpacker

Door: ilja

Blijf op de hoogte en volg Ilja

16 Maart 2014 | Mexico, Tulum

Ik heb jullie nog een verhaaltje beloofd over mijn schoolweek, maar die komt snel!!! Nu even iets anders... vandaag voelde ik me echt een enorm echte backpacker. Bij het studentenhuis in playa del carmen waren ze vergeten om een taxi voor me te bellen, dus daardoor te laat op het busstation en de bus gemist. Ik was gelukkig met Sara uit Australie en Konstantine uit Duitsland, dus samen gewacht op de volgende bus naar Tulum, zou 40 minuten later gaan, maar werd uiteindelijk 1,5 uur.... pffffff! Nou ja, we zaten in ieder geval, want er moesten ook mensen staan :-) Omdat we alle 3 nogal moe waren van  de avond ervoor vielen we vrijwel gelijk in slaap.... je raadt t al.... halte gemist! Gelukkig werden we op het moment supreme wakker en konden we bij de volgende stop eruit, wat voor mij achteraf nog beter was, want dat was het centrum van Tulum waarvandaan ik vannacht de nachtbus neem naar Belize! Aangekomen in Tulum centrum zou er een storage service moeten zijn voor mijn backpack (van te voren nog gecheckt)... maar.... geen storage room te bekennen, werd zelfs een soort van uitgelachen toen ik erom vroeg! Goh wat nu.... ik kan moeilijk met al mn zooi door de ruines van Tulum gaan waggelen! Op zoek naar een andere oplossing dus... Mijn oog valt op een hostel naast het busstation, ideaal lijkt mij! Helaas kan ik niet alleen mijn tas achterlaten, ik zal toch echt een bed moeten huren, in een dorm, met 1 man. Ach, het is maar voor een paar uurtjes en veel kost het niet, 150 pesos om precies te zijn, dat is zo'n 8 euro. Prima deal! Geregeld :-) Nu nog een kaartje voor de nachtbus en dan ben ik er weer klaar voor! Althans een slaapplek in Belize op het eiland Caye Caulker zou ook fijn zijn, die heb ik inmiddels nog steeds niet gevonden, maar ik heb nog goede hoop! Na een kaartje gekocht te hebben voor de nachtbus neem ik met Sara en Konstantine een taxi naar de ruines van Tulum. Prachtig ligt het bij de zee, na wat mooie en gekke foto's, scheiden onze wegen. Konstantine en Sara staan aan de ene kant van de weg te wachten op een collectivo terug naar Playa del Carmen en ik, ik sta in m'n uppie aan de andere kant met mijn hand omhoog bij ieder wit busje dat voorbij rijdt, maar helaas... de meesten zitten vol of zijn gewoon geen collectivos (busjes voor de lokale bevolking). Tot mijn grote verbazing stopt er een enorme touringcar voor mijn neus, helemaal leeg! Ik mag meerijden met Jose, de buschauffeur uit Mexico City die op weg is naar Belize. Ik mocht zelfs helemaal naar Belize meerijden! Maar aangezien ik mijn backpack in het hostel had gedropt en al een kaartje had voor de ADO bus vannacht bedankte ik hem vriendelijk voor het aanbod. Ik heb zelfs 2 zinnen Spaans gesroken! Jaja mensen, ik maak er werk van hier.... backpacken is niet zomaar iets! Inmiddels heb ik nog wat extra geld uit de muur kunnen toveren voor de zekerheid en voor de grenscontrole, dus ik denk dat het helemaal goed komt. Vanaf vandaag ben ik een echte backpacker, just me, myself and I en geen idee nog waar ik over 3 dagen ben. Gek idee, maar het went snel! Ik weet nu dus nog niet wanneer ik precies op Caye Caulker, het eiland bij Belize, zal zijn, maar uiteindelijk kom ik er wel. Buenos noches mis amigos! 

  • 16 Maart 2014 - 08:00

    Ingrid:

    Lieve Ilja, wat een verhaal..... ik hoop dat je nu veilig in Belize bent aangekomen en een leuke slaapplek zal vinden bij een super mooi strandje op dat mooie eiland!! Maar dat zal haast wel....geniet ze xx ing.

  • 16 Maart 2014 - 17:28

    Louise:

    Wat leuk meid je durft wel he ik zou graag een vogeltje willen zijn.
    En je heb zo'n plezier geweldig.

  • 16 Maart 2014 - 19:22

    Marjolein:

    lieve ilja,

    tjeetje il wat een reis in de nacht bus , ben je niet gebroken van 10 uur zitten?
    En dan ook nog 2 keer eruit om te betalen en je backpack te controleren
    Gelukkig kun je nu heerlijk relaxen op dat tropische mooie eilandje.
    Ben net terug van de Jersey boys was heel leuk, en je moet de hartelijke groeten hebben van Hyke!!
    Morgen genieten van het strand de vrolijke huisjes en de rust kus mama.
    We gaan nu eten papa heeft gekookt, hoe vindt je dat , goed van hem he???

  • 16 Maart 2014 - 19:32

    Ilja Noltee:

    Bij elkaar nog langer! Maar nu in Paradise, dus komt helemaal goed! Zal eens tijd worden dat de man ging koken, is het binnen te houden? Hahhaahahaha xxx

  • 17 Maart 2014 - 09:13

    Janine:

    Living the dream! Meer foto's please...

    x
    Janine

  • 17 Maart 2014 - 09:22

    Roos:

    vet illie Belize! ben heel benieuwd naar je avonturen daar! en alle fotos

  • 17 Maart 2014 - 16:00

    Ilja Noltee:

    @ Janine: i know! Meesten staan op fb, uploaden via deze site is shitty!!

    @Rosie: vet hoor dit eiland! Ennnnn heb net een zeiltrip ontdekt van 3 dagen die ik waarschijnlijk ga doen. Vanaf het eiland naar de kust v vaste land, langs alle caye's , snorkelen, vissen, kamperen, vuurtje stoken, hoop dat het doorgaat!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

06-01-2015 Het is weer tijd om in het vliegtuig te stappen! Ditmaal vertrek ik voor een jaar naar het buitenland! Eerst eens een kijkje nemen in Azië om vervolgens te landen in Australië. Het wordt wederom een waanzinnig avontuur! 03-03-2014 De komende 3 maanden reis ik door Midden-Amerika! Mijn reis start in Mexico, aan de kust bij Playa del Carmen, waar ik naar school zal gaan om een beetje Spaans te leren spreken. Vervolgens maak ik een rondreis door Mexico, Guatemala, Honduras en Belize. Vanuit Mexico vlieg ik vervolgens door naar Panama waar ik een bezoek wil brengen aan de San Blas eilanden en Bocas del Toro, van daaruit vervolg ik mijn reis naar Costa Rica, waar ik 3,5 week zal rondreizen door de prachtige natuur. Om mijn reis af te sluiten vlieg ik naar Cuba, waar ik eveneens een rondreis maak.

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 13675

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 17 Januari 2016

Azië & Australie

04 Maart 2014 - 03 Juni 2014

Midden-Amerika!

Landen bezocht: