Isla Mujeres - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Ilja Noltee - WaarBenJij.nu Isla Mujeres - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Ilja Noltee - WaarBenJij.nu

Isla Mujeres

Door: Ilja

Blijf op de hoogte en volg Ilja

09 Maart 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Inmiddels ben ik alweer ruim 5 dagen in Mexico. Mijn eerste dagen bracht ik
door op het eiland Isla Mujeres, vlak voor de kust bij Cancun.... Onderstaand
mijn dagboek zo ver.... Volgende keer zal ik een wat kortere update geven, maar waarom dingen dubbel schrijven he ;-)

04-03-2014 'And she's gone....'
Vandaag is de grote dag! Mijn vlucht naar Cancun, met een overstap in Parijs vertrekt om 9:30 uur van Schiphol. De backpack met wieltjes staat klaar om het luchtruim in te gaan. Uitgezwaaid door paps, mams, Nils en Vanes en bepakt met lieve kaarten en cadeautjes van Denise en Ingrid neem ik plaats in het vliegtuig. Off to Mexico! Op Cancun airport, word ik na zo'n 15 uur lange reis, netjes opgewacht door 'Best Day'. Deze shuttle service brengt me naar de ferry bij Puerto Juarez, Cancun. Hier maak ik de overtocht naar het eilandje Isla Mujeres, waar ik de komende 3 nachten zal verblijven. Het is al donker op het eiland wanneer ik arriveer. Inmiddels is het bijna 19 uur Mexicaanse tijd. Lopend ga ik op zoek naar mijn accommodatie, welke ik gelukkig al snel vind! 'Elements of the Island', maar helaas.... met geen earth, wind and fire is het hek van de poort te openen. Op de deur hangt een briefje met een Mexicaans telefoonnummer. Jammergenoeg zonder landcode.... aangezien ik ook geen internet heb besluit ik wat mensen in de straat aan te spreken. Geen woord Engels.... Een Mexicaanse bouwvakker probeert te helpen en wijst op het nummer op de deur. Dat had ik inderdaad al gezien, maar toch lief bedoelt :-) Verderop bij een cafeetje spreek ik 2 meisjes van mijn leeftijd aan, zij lopen met me mee en samen bellen we in een internetcafe het betreffende nummer. Fijn, we hebben contact. Verder dan 'ola!' Kom ik nog niet, achteraf blijkt de eigenaar een Fransman, dus mijn 'ola' was prima :-) Binnen 2 minuten stond hij voor het gebouwtje om het hek te openen. Ik krijg de studio op de begane grond, eerse indruk is ruim, schoon en rustig. Na alles op orde te hebben in het appartement besluit ik, moe als ik ben, toch nog even het stadje in te gaan. Het is tenslotte de laatste dag van de Carnaval op Isla Mujeres! Achter het appartement begint al de restaurantstraat, met heel veel kleine eettentjes en winkeltjes, het ziet er allemaal erg gezellig uit! Even snel wat water en -thank god- groene ijsthee gescoord. Uiteraard kon ik een kleine Mexicaanse versnapering niet aan mij voorbij laten gaan, dus ik begon mijn trip met een tortilla met kip en kaas, yummieeeeee. De vermoeidheid slaat echter snel toe na zo'n lange trip, ik ben inmiddels ten slotte al zo'n 22 uur op. Time 2 go to bed! First night in Mexico, let it be a good one....

05-03-2014 'Take it easy'
 Na als een blok geslapen te hebben en een heerlijke warme douche, heb ik inmiddels mijn eerste Mexicaanse ontbijtje achter m'n kiezen.... Een verse watermeloensap en een Cazuela (soort van omelet uit de oven), bij het eveneens genaamde "la Cazuela M&J". Het strand van Isla Mujeres, Playa Norte heeft prachtig wit zand en een heldere azuurblauwe zee. Playa Norte grenst aan verschillende hotels en daardoor ook vele rijen strandbedjes. Ik besloot iets door te lopen en dat loonde. Ik kwam terecht op een mooi stuk vrij strand waar ik heerlijk een paar uur heb gelegen. In een grote supermarkt heb ik wat boodschapjes gedaan en vervolgens genoten van een zelfgemaakte salade. Ook heerlijke aardbeien, mango en watermeloen liggen in de koelkast op mij te wachten. Dat beloofd wat morgen!

06-03-2014 'hola chica!'
Met bakken komt het uit de hemel en er zit dan ook niks anders op dan binnen blijven.... Nu het ook aan het onweren is, wordt het lastig om de straat op te gaan. Gelukkig heb ik vier seizoenen Breaking Bad op mijn tablet gezet, waardoor het een lekker chill dagje zal worden. Daarbij nog wat vrouwen dingen als nagels lakken, een zonnedansje, opmaken en een modeshowtje houden, en dan komt het heeeeelemaal goed! Gelukkig houdt het 's avonds op met regenen en kan ik toch nog lekker uiteten. Ik besluit voor Asian Caribe te gaan, want op een vrouwendagje moet je gewoon sushi eten :-) En ook in Mexico smaakte dit heerlijk! Omdat ik er na mijn vrouwendagje nogal vrouwelijk gekleed op uitga, met jurkje en mascara en al, word ik al snel door de Mexicaanse mannen gespot en krijg ik bij iedere meter die ik zet wel een vlijende opmerking..... 'hola chica, want some company?', 'yo princess' en ga zo maar door. Ik besluit: vanaf morgen weer de backpackerslook en mascaraloos door Mexico! :-)

07-03-2014 'Fantasticoooooo'
Vandaag moet ik uitchecken bij 'Elements of te Island', maar ik wil graag nog een nachtje extra op het eiland blijven.... Helaas is mijn kamer alweer verhuurd, dus ik ga gauw op zoek naar een andere slaapplek... Ik vind een kamer vlakbij het strandje waar ik eerder heb gelegen dezer dagen. De kamer is netjes, licht en heeft zelfs een klein beetje zeezicht! Dus zo gezegd, zo gedaan, bepakt en bezakt wandel ik naar mijn nieuwe hotelletje. Ik zal hier 1 nacht verblijven, want morgen ga ik naar Playa del Carmen, naar de studentenresidencia! Nadat ik mijn spullen heb gedropt besluit ik weer even lekker van het strand te genieten. Na een paar uurtjes heb ik daar wel weer genoeg van en maak ik een wandeling rondom het eiland. Prachtige uitzichten en een heerlijk zonnetje, wat wil je nog meer! 's Avonds eet ik bij een typisch Mexicaans restaurantje, een burrito met gamba's, fantasticooooo! Snel naar bed, want morgen schijnt het zonnetje alweer vroeg :-)

Momenteel ben ik in Playa del Carmen, in een studentenhuis! Eerste indruk..... even wennen, maar daarover later meer!

Liefs, Ilja

  • 09 Maart 2014 - 18:20

    Ingrid:

    he il, leuk je net even op Skype te zien en spreken!!! Wat beleef je weer veel in deze korte tijd, super hoor. Ik ben jaloers ....... En nu vlechtjes in en je best doen.......ha,ha. heeeeel veeeel plezier xxx Ingrid.

  • 09 Maart 2014 - 18:23

    Oma:

    Lieve Ilja, groeten van oma, ik vond t enig om je te zien!!, Wat een wonder dat dat zomaar kan!! Ook ik zal je volgen. Ik zal mijn albums erbij houden waar je allemaal naartoe gaat. XXX van oma!!

  • 10 Maart 2014 - 09:01

    Roos:

    he illie! have fun! ga vooral naar Akumal beach voor the turtles en naar een cenote, wij waren naar ojos nog wat, die was heel vet!

  • 10 Maart 2014 - 10:07

    Willy:

    Hi Ilja, leuke verhalen en foto's. Grappig om je verslag te lezen. Benieuwd naar je volgende verslag. Have fun! X

  • 10 Maart 2014 - 10:43

    Janine:

    Leuk ilja!

    Je maakt ons jaloers hier op kantoor hoor, ben benieuwd naar het vervolg!

    groetjes,

    Janine

  • 10 Maart 2014 - 11:47

    Jelle:

    Ziet er goed uit!

  • 10 Maart 2014 - 22:01

    Marjolein:

    Lieve Ilja ,heel veel succes met de Spaanse les.
    Wat zullen jullie een lol hebben met elkaar!!!
    Zet hem op hoor.
    En na de schooldag lekker genieten op het mooie strand!!!
    xxxx mama

  • 11 Maart 2014 - 19:28

    Louise:

    Wat kan jij mooi vertellen, lijkt wel of ik achter je loop zo beleef ik het, ik ga je verder volgen hoor.

  • 14 Maart 2014 - 15:33

    Marjolein:

    Lieve Ilja,
    Leuk om wat van je te horen. Zo kort weg en al een heleboel beleefd! Ik heb sinds gisteren de grote satelliet wereld atlas en kon dus op mijn gemak zoeken waar je in dat gigantische land zit. Wist echt niet waar ik moest zoeken.Lijkt me een prachtig gebied. Ben benieuwd naar je Spaanse les. Geniet van elke dag en misschien horen we spoedig wat van je.

    je tante Marjolein

  • 14 Maart 2014 - 22:31

    Marjolein:

    Hai die il'

    Wat een gedoe met het geld, ben blij voor je dat het toch nog in orde is gekomen.
    Nu maar hopen dat het pasje het over de grens het ook nog doet.

    Veel plezier met het school feest vanavond!!!

    En morgen succes met de bus en alles regelen naar Tulum

    dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

06-01-2015 Het is weer tijd om in het vliegtuig te stappen! Ditmaal vertrek ik voor een jaar naar het buitenland! Eerst eens een kijkje nemen in Azië om vervolgens te landen in Australië. Het wordt wederom een waanzinnig avontuur! 03-03-2014 De komende 3 maanden reis ik door Midden-Amerika! Mijn reis start in Mexico, aan de kust bij Playa del Carmen, waar ik naar school zal gaan om een beetje Spaans te leren spreken. Vervolgens maak ik een rondreis door Mexico, Guatemala, Honduras en Belize. Vanuit Mexico vlieg ik vervolgens door naar Panama waar ik een bezoek wil brengen aan de San Blas eilanden en Bocas del Toro, van daaruit vervolg ik mijn reis naar Costa Rica, waar ik 3,5 week zal rondreizen door de prachtige natuur. Om mijn reis af te sluiten vlieg ik naar Cuba, waar ik eveneens een rondreis maak.

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 13674

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 17 Januari 2016

Azië & Australie

04 Maart 2014 - 03 Juni 2014

Midden-Amerika!

Landen bezocht: