Ik droom al van de whale sharks.... nog 2 weekjes - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Ilja Noltee - WaarBenJij.nu Ik droom al van de whale sharks.... nog 2 weekjes - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Ilja Noltee - WaarBenJij.nu

Ik droom al van de whale sharks.... nog 2 weekjes

Door: Ilja

Blijf op de hoogte en volg Ilja

16 Februari 2014 | Nederland, Zandvoort

De laatste weken gaan erg snel, het regelen vergt veel tijd, maar het is niet alleen verschrikkelijk leuk om te doen, het geeft een ontzettende kick om mijn reis helemaal zelf uit te mogen stippelen....

Zoals jullie wellicht al wisten had ik van te voren een aantal groepsreizen geboekt. Zo zou ik met Shoestring door Mexico, Guatemala, Honduras en Belize gaan reizen met een groep Nederlanders. Ook zou ik in Costa Rica een voorgeprogrammeerde reis gaan maken. Helaas, maar nu ik er meer over nadenk, gelukkig, gaan deze reizen wegen te weinig animo niet door. Ik heb daarom besloten alles ter plaatse te boeken en enkel voorafgaande alvast een beetje een route uit te stippelen van de plekken die ik sowieso niet wil missen. Het voelt heerlijk om zoveel vrijheid tegemoet te gaan.

Het enige dat ik vooraf geboekt heb zijn de eerste 3 nachten van mijn reis op het paradijselijke eiland Isla Mujeres, voor de kust van Mexico: http://www.isla-mujeres.net/home.htm , Vervolgens de taalcursus van een week in Playa del Carmen, die ik al in mijn vorige verslag heb genoemd.

In Belize of Honduras staat er in ieder geval 1 ding op mijn lijstje van MUST DO's en dat is snorkelen of duiken met Whale Sharks. Afgelopen zomer heb ik al mogen zwemmen tussen reusachtige manta rays in Indonesië, dit was 1 van de meest indrukwekkende ervaringen in mijn leven. Het lijkt me geweldig om met deze nog grotere, bijna onwerkelijke wezens te mogen dobberen in de oceaan. En zoals jullie wellicht ook weten heb ik een mooie onderwatercam, waarmee ik ze dan hopelijk kan vastleggen om ook jullie mee te laten genieten!

Voor Panama heb ik van mijn lieve vriendje Dax geweldige tips gekregen van de reis die hij pas geleden met zijn vriendin Laura maakte. Er staan een aantal prachtige plaatsen op het lijstje waar ik ook zeker heen wil gaan!

Vervolgens zal ik naar Costa Rica reizen, waar ik in ieder geval een tocht wil maken door de jungle, voor de rest moet ik dit nog een beetje uitzoeken.

Ik zal mijn reis eindigen in Cuba, waar ik een tour van Shoestring geboekt heb die vooralsnog WEL doorgaat. Het leuke is dat ook Wouter Maas uit Zandvoort bij deze reis zal aansluiten en dat kan dus alleen maar 1 groot feest worden! In 3 weken zullen we geheel Cuba gaan ontdekken, als de groep naar huis gaat, blijf ik nog een paar daagjes extra... vrij om in te vullen....

Ik kan niet wachten!!!!

PS. Bijgevoegd een foto van een whale shark, tof toch? :-)

  • 17 Februari 2014 - 09:08

    Janine:

    Spannend!

    Ik ga vanaf kantoor meegenieten met je avonturen hoor!

  • 17 Februari 2014 - 15:21

    Rosa:

    vet'zker gaan snorkelen met whalesharks, is het vetste wat ik ooit heb gedaan!

  • 17 Februari 2014 - 18:42

    Marjolein:

    Jammer dat ik niet een week of twee met je mee kan genieten!!!
    Lijkt mij prachtig, kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

06-01-2015 Het is weer tijd om in het vliegtuig te stappen! Ditmaal vertrek ik voor een jaar naar het buitenland! Eerst eens een kijkje nemen in Azië om vervolgens te landen in Australië. Het wordt wederom een waanzinnig avontuur! 03-03-2014 De komende 3 maanden reis ik door Midden-Amerika! Mijn reis start in Mexico, aan de kust bij Playa del Carmen, waar ik naar school zal gaan om een beetje Spaans te leren spreken. Vervolgens maak ik een rondreis door Mexico, Guatemala, Honduras en Belize. Vanuit Mexico vlieg ik vervolgens door naar Panama waar ik een bezoek wil brengen aan de San Blas eilanden en Bocas del Toro, van daaruit vervolg ik mijn reis naar Costa Rica, waar ik 3,5 week zal rondreizen door de prachtige natuur. Om mijn reis af te sluiten vlieg ik naar Cuba, waar ik eveneens een rondreis maak.

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 13662

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 17 Januari 2016

Azië & Australie

04 Maart 2014 - 03 Juni 2014

Midden-Amerika!

Landen bezocht: